Troublefree

1.10.6: de nieuwste ontwikkelingen om nog sneller te werken

Lisa van Vliet

Silvie Griekspoor, 6-1-2017

 

Om het nieuwe jaar fris te beginnen komt Troublefree met een vernieuwing van de software. Door te luisteren naar onze klanten hebben we nieuwe opties en verbeteringen ontwikkeld. Eind januari wordt de versie 1.10.6 voor alle gebruikers van Troublefree Retail beschikbaar! Hierbij vertellen wij u kort wat u in de nieuwste versie kunt verwachten. 

Troublefree is klaar voor UBL

Vanaf deze versie is het mogelijk om uw facturen in UBL-formaat te versturen naar uw klanten. U kunt er nu voor kiezen om standaard UBL-facturen met de bijbehorende PDF per mail te versturen. UBL is een methode waarmee facturen digitaal verzonden kunnen worden naar klanten. Uw klant kan deze facturen geautomatiseerd inlezen in het boekhoudpakket, als ze een systeem hebben dat UBL ondersteund. Naast UBL is het vanaf deze versie ook mogelijk om facturen te versturen middels EDIFACT. EDIFACT is een middel dat ervoor zorgt dat verschillende computerprogramma’s de boodschap op dezelfde manier integreren. Zo kunnen orders en facturen digitaal uitgewisseld worden. 

Digitale ondertekening

De ondertekeningsmodule is een nieuwe module binnen alle producten van Troublefree. Met deze module kunnen klanten de pakbonnen digitaal ondertekenen. De handtekening wordt direct opgeslagen in het systeem, zodat deze later teruggevonden kan worden. Nadat de klant de digitale handtekening heeft gezet, kan de getekende pakbon direct per mail worden verstuurd naar de klant.

Vernieuwde ordermodule

Het is vanaf nu mogelijk om goederen te ontvangen en ook direct te leveren. Dit houdt in dat het mogelijk is om inkooporders die gekoppeld zijn aan verkooporders direct te ontvangen.  Vervolgens wordt ook direct de pakbon voor de klant gegenereerd. De koppeling van in- en verkooporders maakt het dus mogelijk dat het proces van levering en ontvangst in één handeling gevangen wordt.

Naast deze vernieuwing kunt u vanaf versie 1.10.6 ook betalingskortingen in de ordermodule toepassen. Dit was eerder alleen mogelijk in de factuurmodule. U kunt de kortingen nu al een stap eerder in het verkoopproces toepassen. Dit kan zorgen voor een toename in klanttevredenheid en klantenbinding!

Uitbreiding crediteren van facturen

De mogelijkheid om facturen te crediteren heeft een grote wijziging ondergaan. Bij het crediteren van facturen kunt u er nu voor kiezen om de gecrediteerde regels ook logistiek te verwerken. Het systeem boekt automatisch orderregels retour, zodat de retour gekomen goederen ook direct weer teruggeboekt kunnen worden in de voorraad.

Heldere statistieken

De vernieuwde grafieken in de statistiekmodule vertellen u alle omzetinformatie die u nodig heeft. De grafieken laten u de omzet, inkoop en natuurlijk de behaalde marges zien. Daarnaast heeft ook het uiterlijk van de grafieken een frisse look gekregen. Niet alleen kunt u nu de informatie per vestiging, per maand en per jaar bekijken; u kunt deze nu ook met elkaar vergelijken. Deze informatie geeft u een betere kijk op de progressie van uw onderneming en laat zien waar eventueel bijsturing mogelijk is.

Uitgebreide prijsafspraken

De nieuwe prijsafsprakenmodule biedt u als leverancier de mogelijkheid om uitgebreide prijsstaffels in te stellen voor uw relaties. De prijsstaffels kunnen per relatiegroep ingesteld worden; elke relatiegroep heeft zo automatisch zijn eigen kortingen en actuele prijzen. Niet alleen de staffelprijzen per relatiegroep zijn nieuw binnen deze module, maar ook is het nu mogelijk om een transporttoeslag te berekenen. Op basis van het aantal artikelen wordt nu automatisch een bepaalde transporttoeslag toegevoegd. Bij het gebruik van deze nieuwe module is per orderregel duidelijk te zien welke staffel is toegepast en hoe de berekende prijs is opgebouwd.

Deze en nog meer andere vernieuwingen zijn ook voor u beschikbaar! Zit u nog in een eerdere versie van Troublefree Retail? Wij zorgen graag dat u ook gebruik kunt maken van deze nieuwe ontwikkelingen in de versie 1.10.6. U kunt ons telefonisch bereiken op 0252 250 250 of via support@troubleree.nl voor meer informatie.